Kom på «Boligdagen» i Rindal torsdag 21. mars!

Boligdagen holdes i Attanova og vestibylen i Rindalshuset torsdag 21. mars og er åpen for alle fra kl 15.00 til 18.00.

Der kan du snakke med og bli inspirert av entreprenører, handverkere, Husbanken, lokalbanken, kommunen, eiendomsmeglere, Nav mfl.

Disse har allerede meldt seg på for å ha egen stand og/eller innlegg på boligdagen: Merbygg, Rindals-Tre, Rindalsbanken (med eiendomsmegler), Nordbohus, El-Co, Svorka, Tørset Malerservice og kommunen. Det blir nok flere.

Bilde: Nordbohus

Program:

1. «Bo lenge hjemme»
  • Husbanktiltak v/folk fra Husbanken, med særlig vekt på tilpasninger av egen bolig og tilskott til utbedringstiltak for å «bo lenge hjemme».
  • "Smarte boliger og nye tankesett" v/Margrethe Gaassand fra Pensjonistforbundet.
  • Forebyggende hjemmebesøk, "Ferrefårrånj" v/kommunen.
  • Hva kan lokale bygge- og handverksbedrifter tilby når det gjelder ombygging av bolig?

1. Hvordan skaffe seg ny bolig i Rindal?
  • «Tid til å leve» og alle fortrinn med å bo i Rindal. Hva er det Rindal har som ikke alle andre har? Jobbmuligheter i bygda. Mulighetene for å bo i Rindal, men arbeide andre steder.
  • Lokale entreprenører, handverkere og utbyggere kan løse alt. De presenterer sine tjenester, utbyggingsprosjekt, boligtyper, private tomter og kunnskap om markedet.
  • Ledige tomter i bygda, både kommunale og private.
  • Husbankens virkemidler for nybygging.
  • Banker (finansiering), takstmenn (verdsetting) og eiendomsmeglere (ledige hus og leiligheter).

Kommunen oppretter et arrangement på Facebook der folk kan melde sin interesse.

Det blir enkel servering av gratis mat og drikke, og kanskje noen lette underholdningsinnslag innimellom.