Matombringing

Matombringing tilbys innbyggere i kommunen som på grunn av funksjonshemming eller helsemessige årsaker har vansker med å tilberede egen middag og å opprettholde et godt kosthold.

Meny for hver uke finner du her

 

Hva får du?

  • Varm middag levert hjem til deg 2 dager pr uke. Tirsdag og fredag.
  • Middagen består av en hovedrett og dessert/suppe.
  • Pasienten må selv opplyse om normalkost, spesialdiett eller evt. allergier
  • Du som har avtale om matombringing kan bestille, avbestille eller endre leveringsavtalen ved å kontakte kjøkkenet ved Rindal Helsetun

 

Hvem kan få tilbudet?

  • Den med behov for oppfølging ifht kost/ernæring.
  • Den som har problemer med å lage seg fullverdig middag

 

Søknadsfrist

Ingen søknadsfrist. Søknadene behandles kontinuerlig.

 

Slik søker du

 

Hva skjer videre

  • Når søknaden er behandlet vil du bli kontaktet om når tilbudet trer i kraft.

Hva koster det?

Klage

Dersom du mener maten ikke oppfyller dine forventinger, ta kontakt med kjøkkensjefen så vi kan bli enda bedre.

Lover og forskrifter

Dette vil for personer som er helt avhengige av praktisk hjelp, være en lovpålagt tjeneste. Personer som ikke er helt avhengige av hjelp, kan også søke om tjenesten. Tjenesten vil i disse tilfeller ikke være lovpålagt.

Se blant annet helse- og omsorgstjenesteloven § 3-2.

Helse- og omsorgstjenesteloven

Kontaktinformasjon

Vakttelefon Hjemmesykepleien
Mobil 916 51 877
Ingrid Øyen
Avdelingssykepleier for hjemmetjeneste/korttid
E-post
Mobil 904 70 250
Jahn Gunnar Fosseide
Kjøkkensjef
E-post
Mobil 905 45 288

Adresse

Besøksadresse:
Sjukeheimsvegen 6

Postadresse:
Sjukeheimsvegen 6