Smittesituasjonen i Rindal (oppdatert mandag 07.02 kl. 16:50)

Totalt ca. 90 smittede personer i uke 5. Uke 4: 30 personer. Av de 90 er litt over halvparten barn og ungdom, mens resten er voksne mellom 20-40 år. Ingen alvorlige syke/sykehusinnlagte. Så langt i dag er det per kl. 15:30 meldt om ca. 25 smittede.

Koronavaksinering

Siste dag for vaksinering før sommeren er 2.juni 2022.

​​​​​​​Statusoppdatering Rindal per 02.02.2022

Med de nye reglene, er det ikke lenger mulig å ha full oversikt over totalt antall smittede dag for dag, og det er heller ikke så lett å skille på hvem som har positiv PCR og hvem som har positiv hjemmetest. Noen har begge deler, og da kan man risikere at de telles dobbelt opp.

Korona-telefonen åpen søndag 30. januar

På grunn av økt smitte den siste uken, vil Koronatelefonen være åpen for spørsmål rundt testing og smitte søndag 30. januar kl. 12.00-15.00.

UTFALL AV MOBILDEKNING

Telenor melder at fiberbruddet som har forårsaket utfall av mobildekning og bredbånd i Rindal, er reparert! Alle tiltak knyttet til hendelsen avvikles, og vi går tilbake til normal drift.

Egenregistrering av positiv hjemmetest og unntak fra PCR-test

Vi har nå kommet i gang med egenregistrering av positiv hjemmetest for Korona. Du logger deg på med sikker ID, bank-id eller mobilbank. Du trenger ikke lenger ringe og varsle legekontoret eller koronatelefonen, men du må selv varsle dine nærkontakter, skole, barnehage og arbeidsplass.

Mange nye smittetilfeller i Rindal (oppdatert 26.01)

Oppdatering ang. smittesituasjonen pr. 26. januar 2022:

Godkjenning av betalingssatser på private bomveger

Kommunen henvender seg nå til kontaktpersoner for ulike bomveger i bygda. Private veger kan kreve inn vegavgifter, men dette krever godkjenning fra kommunen etter veglova. Mange har ikke søkt om dette eller har endra bompengesatsene uten å søke på nytt.

Dose 2 til barn og ungdom født 2006-2009

Det er nå åpnet opp for at denne aldersgruppen kan vaksineres med både 1 og 2 doser hvis de og foresatte ønsker

​​​​​​​Tilbud om vaksinering av barn 5-11 år

I barne- og ungdomspopulasjonen er det nå en åpning for vaksinasjon av barn Den enkelte familie må selv vurdere nytten ved vaksinen ut fra egen situasjon. Rindal kommune kommer til å ha dette tilbudet tilgjengelig fra 27/1-22. Barnevaksinen er fra Pfizer/Comirnaty og består av en mindre dose enn den vanlige Comirnaty som gis til de > 12 år. mellom 5 og 11 år.