Kontrollutvalget

Kontrollutvalget velges av kommunestyret, og har som oppgave å forestå løpende tilsyn med den kommunale forvaltningen på egne vegne. 

Kontrollutvalgets arbeid synliggjøres ved at møtene er åpne for publikum.

  • å sikre god kvalitet i kommunens tjenester
  • å sikre god produktivitet og en effektiv ressursutnyttelse
  • å ivareta innbyggernes rettsikkerhet i deres kontakt med den kommunale forvaltningen
  • å sikre at politiske vedtak i Rindal kommune følges opp

Kontrollutvalget som består av 3 representanter og en sekretærfunksjon, har i snitt 5 til 6 møter i løpet av et år. Flere av sakene som utvalget behandler, går videre til endelig behandling i kommunestyret.

Sekretariatet for kontrollutvalgene på Nordmøre ble etablert med virkning fra 2005 som følge av en endring i kommuneloven som medførte at den som utfører revisjonsoppgavene for kommunene ikke kunne utøve sekretariatsfunksjonen for kontrollutvalgene, se forskrift om kontrollutvalg § 20. Dette er et interkommunalt samarbeid med Kristiansund kommune som vertskommune.

Framtidig organisering av sekretariattjenestene for kontrollutvalgene (PDF, 482 kB)

Medlemmer i kontrollutvalget 2024-2027 

(Vedtatt i kommunestyret 19.09.2024, sak 40/24).

Svein Halsetrønning, leder. 
Tove Flåtten, nestleder. 

Ina Hamnes, fast medlem. 
Arild Haugen, fast medlem. 

Ola Løseth Bakken, fast medlem.
 

Knut Evandt, sekretær. E-post

Stian Bævre Brauten, 1. vara. 
Erlend Romundstad, 2. vara. 

Lars Røen, 1. vara. 
Gry Berggård, 2. vara. 

Njål Fiske, 1. vara. 
Pål Anders Fiske, 2. vara. 

Møteplan 2025

28. januar

18. mars

6. mai

19. august

7. oktober

25. november

Protokoller fra Kontrollutvalget