Informasjon om influensavaksinering Rindal kommune høsten 2023

Alle kan bli alvorlig syke av influensa- og koronavirus , men noen risikogrupper er mer utsatt for alvorlig sykdom enn andre. Helsegevinsten kan være stor om disse vaksinerer seg.   Barn og voksne med noen alvorlige kroniske sykdommer, samt gravide kan bli alvorlig syke av influensa. Disse bør ta influensavaksine hvert år. I tillegg er alle over 65 år anbefalt å ta influensavaksine hvert år.   Vaksinen reduserer risiko for alvorlig influensa og komplikasjoner.

Navnevedtak på vegnavn

Driftsutvalget i Rindal kommune har vedtatt vegnavnet Hardvedhaugen på hyttefeltet som ligger ved  fylkesveg 6174 Vålåskarsvegen.

Søknad om barnehageplass i Rindal

Søknad om barnehageplass gjøres via Visma Flyt Barnehages foresattportal. Dette gjelder om du søker for første gang, du søker endring av plasstype eller om du søker overføring til annen barnehage. Her får du informasjon om hvordan du logger deg på foresattportalen, og hvordan du legger inn søknad om barnehageplass. På denne linken kommer du til innloggingssiden. Du logger deg inn med elektronisk ID via ID-porten.

Norges geologiske undersøkelse skal måle ledningsevnen i berggrunnen

I høst skal Norges geologiske undersøkelse (NGU) i samarbeid med Luleå tekniske universitet (LTU), den finske geologiske undersøkelse (GTK) og vitenskapsakademiet i Tsjekkia måle ledningsevnen i berggrunnen i store deler av sørlige Trøndelag og nordlige Innlandet (og litt i Møre og Romsdal).   Dette er en fortsettelse av et feltarbeid som begynte i fjor sommer. Hovedmålet er å kartlegge dype strukturer i berggrunnen; de kaledonske skyvedekkene og det underliggende baltiske skjold. Kunnskapen om dype strukturer og ledningsevne blir brukt sammen med andre geologiske og geofysiske data til å forstå hva som skjedde da jordskorpeplaten med Grønland kolliderte med den baltiske platen for cirka 420 millioner år siden. Det igjen hjelper forskerne til å forstå hvordan berggrunn og mineralressurser ble dannet – og hvordan berggrunnen så ut før fjellene reiste seg. Hvordan de sør-norske fjellene er dannet er nemlig fremdeles et omdiskutert tema blant geoforskere.

Valgresultat kommunestyrevalget 2023

Innbyggerundersøkelse om lokal bærekraft

Trøndelag fylkeskommune gjennomfører i september ei innbyggerundersøkelse sammen med alle kommunene i Trøndelag.  Formålet med undersøkelsen er å få et kunnskapsgrunnlag om innbyggernes oppfatninger og forventinger til lokal bærekraft.

Rindal kommune bygger stort for næring og boliger

Formannskapet i Rindal har vedtatt at kommunen skal reise et nytt utleiebygg i Rindal sentrum på tomta etter brannen på Hov i 2020. Den totale investeringsramma er på 23 millioner kroner.

eDialog - sikker innlevering av post

E-post kan være en usikker kanal for sensitiv post. Det kan også være en omvei for post som skal inn i kommunens arkivsystem.   Ved å ta i bruk eDialog åpner vi for sikker, rask og effektiv håndtering av post inn til Rindal kommune.

Spillbasert digital opplæring – Rindal kommune best i IKT Orkidé

I regi av IKT Orkidé, som Rindal kommune er en del av, ble det laget en spillbasert digital opplæring for bruk av sak- og arkivsystemet Public 360.

Utmerket badevannskvalitet i Rindal

Vannkvalitet for friluftsbad blir i hovedsak vurdert ut fra innholdet av tarmbakterier (termotolerante koliforme bakterier – (TKB) og intestinale enterokokker – (IE)). Dette er bakterier som er tegn på avføring fra mennesker eller pattedyr.