Deltagere på landbruksmesse Lillestrøm og smitte

Kommuner i Trøndelag har oppdaget smitte etter besøk på lanbruksmesse i Lillestrøm sist helg.

Anbefaling å bruke munnbind

I lys av økende smitte, og i tråd med nasjonale anbefalinger, innføres nå en anbefaling i Rindals helsetjeneste.  Alle som kommer på time eller besøk anbefales munnbind.

Info om oppfriskningsdose

I tråd med nasjonale anbefalinger, er vi godt i gang med oppfriskningsdoser. Vi har nå gitt et tilbud til alle over 45 år og de med risikofaktorer >18 år der det har gått 6 (-5) mndr fra dose 2. Siste dag med vaksinering før jul er 16/12.

Handlingsprogram med økonomiplan og årsbudsjett 2022-2025

I samsvar med kommuneloven legges formannskapets innstilling til handlingsprogram med økonomiplan og årsbudsjett 2022-2025, jfr. vedlegg, ut på høring. Kommunestyret vil 15.11.21 behandle høringsuttaler og handlingsprogram med økonomiplan og årsbudsjett 2022-2025 og fatte endelig vedtak i budsjettsaken.

Koronatilfelle og vaksinering

Vi har fått ett nytt koronatilfelle bekreftet med PCR i går. Dette var kjent for oss, da det var testet positivt på hurtigtest tidligere, og det var kjent nærkontakt av tidligere smittet. Nærkontakter er testet, og det er så langt ikke påvist flere tilfeller.  Noen har kanskje observert at det står to nye på VG sin statistikk for i går. Det ene av disse kjenner jeg ikke til. Det kan være noen som bor et annet sted, men er folkeregistrert i Rindal.

Møte med næringslivet

Formannskapet har nylig vært på bedriftsbesøk hos Bakken Helse AS, Midt-Norge Autolakk AS og Halgunset Utistua ved Mari Svanem og Gjermund Kvernmo. Takk for flott orientering og gode innspill. Alltid interessant å få komme ut å bli bedre kjent med næringslivet!

Resultater fra årets TV-aksjon

Rindal kommune ønsker å rette en stor takk til alle bøssebærerne og alle som ga et bidrag!

Rindal på førsteplass i Trøndelag

Pressens Offentlighetsutvalg og Kommunal Rapport har gransket hvor åpne landets kommuner er.

Smittetilfelle

Det står nå registrert ett smittetilfelle i Rindal. Dette er en person som har folkeregistrert adresse i Rindal, men både bor og oppholder seg i en annen kommune. Personen har ikke vært i Rindal, og har derfor ingen nærkontakter her. Det er fortsatt ingen smittede som oppholder seg i vår kommune.

Utvidet åpningstid ved forhåndsstemming