Rindal får Trøndertakst på buss fra 01.07.24!

Fra 1. juli får alle som reiser til og fra Rindal med buss til Trøndelag mulighet til å benytte trøndelagstakst! For å få dette må man enten kjøpe bussbillett i AtB-appen eller via sms.

Nå kan mormor og de 8 ungene ta buss til Trondheim og spare kr 844,- en vei!

For mormor og de åtte ungene var prisen tidligere kr 1242,- Fra 1. juli er den nye prisen kr 387,- om hun kjøper billetten gjennom ATB sin app. Mormor sparer altså kr 844,- (en vei) når hun skal ta med de 8 barnebarna på en bytur.

Mobilskjerm - Klikk for stort bilde

.

Rutebil med busskø - Klikk for stort bildeMormor Turid Stokke og 8 barnebarn. (Foto: Rindal kommune)

Kjøper du billett om bord i bussen eller via FRAM sine billettsystemer, betaler du prisen til FRAM.

Dette tilbudet gjelder for alle billettkategorier, og for deg som reiser med linje 902 (Trondheim) - Surnadal - Molde eller 905 Molde - Kristiansund - Trondheim på strekningen mellom Trondheim og Rindal.

Hvordan kjøpe billett

Kjøper du billett med AtB-appen betaler du nå 86 kroner (voksen) for denne reisen. For å få den rabatterte prisen, må billetten kjøpes med AtB-appen eller sms-billett.

Bilde av AtB-appen - Klikk for stort bilde

SMS-billett

For å bruke SMS-billett i Rindal gjør du følgende: Kodeordet er Kategori + antall soner + S, så for et barn som skal reise fra Rindal til Trondheim, 2 soner, blir riktig kodeord Barn2S. Kan finne mer informasjon om SMS-billett. (AtB.no)

SMS-billett er kun gyldig på den telefonen den er kjøpt med, og den ikke er gyldig dersom den videresendes.

Kjøp billett ved å sende riktig kodeord, for eksempel [VOKSEN] eller [VOKSEN2S], til 2027.  Kjøp flere billetter ved å skrive mellomrom og antall etter kodeordet, for eksempel [BARN 3] eller [BARN2S 3].

Du må motta SMS-billett i retur for at billetten skal være gyldig.

Reise i 2 soner (gyldig 2,5 time) (Om du skal til Orkanger eller Trondheim må du ha kjøpe for to soner)

Kodeord

• VOKSEN2S
  • BARN2S
  • HONNØR2S
  • MILITÆR2S
  • SYKKEL2S

Inn i Møre og Romsdal – gjør som tidligere

Skal du ta bussen andre veien, inn i Møre og Romsdal, buker du FRAM-appen eller betaler med kort eller kontanter på bussen. I Rindal er vi nå så heldige at vi beholder de gode prisene vi har inn i Møre og Romsdal. Til Surnadal er det en sone (kr 46 for en voksen). Til Kristiansund to soner (kr 92 for en voksen), og til Molde tre soner (kr 138 for en voksen), så nå har vi billige bussbilletter i begge retninger!

Les mer om den nye ordninger på ATB sine hjemmesider

Reis med AtB-appen i Rindal og Heim - AtB (AtB.no)

Rindal kommune ønsker alle reisende en god tur, og håper på økt bruk av kollektivtilbudet etter at vi har fått betydelig lavere busspriser inn i Trøndelag!